Dijous passat, 27 de juny, es van atorgar els Premis Penedès de Recerca, organitzats per l’Institut d’Estudis Penedesencs (IEP), a l’Espai Far de Vilanova i la Geltrú (Garraf).
A la primera convocatòria d’aquests premis s’hi han presentat un total de 16 treballs de 12 centres educatius de tota la Vegueria Penedès: 4 de l’Alt Penedès, 4 del Garraf, 3 del Baix Penedès i un de l’Anoia. Tots els treballs han centrat la seva recerca en àmbits de coneixement ben diversos, però d’entorn penedesenc: de l’enologia i la viticultura passant pel medi ambient, la tecnologia, la història, la cultura popular, l’educació, fins a la temàtica de la perspectiva de gènere, entre d’altres.
Els Premis Penedès han estat patrocinats per Serveis Mèdics Penedès (SMP), Rius & Rius (R & R) Assessoria Vitivinícola, XTA: Xarxa de Comunicacions Alternatives i el mateix IEP.
Premiats
El primer premi va ser per al treball ‘Creació d’un dispositiu d’optimització agrícola’, presentat per Pau Milà Puig, de l’Escola Sant Josep de Sant Sadurní d’Anoia, i el va lliurar Josep Panyella, de SMP.
El segon premi fou pel treball ‘Les músiques de la Festa Major del Vendrell’, presentat per Antònia Lluch Juncosa, de l’IES Andreu Nin del Vendrell. El premi l’hi va lliurar Sara Rius, de Rius & Rius Assessoria Vitivinícola.
I el tercer premi va ser ‘ex aequo’ per a Aina Ruiz de Castanyeda Gilbert, de l’IES Joaquim Mir de Vilanova i la Geltrú, amb el treball titulat ‘La recepció de la llei de garantia integral de la llibertat sexual per part dels adolescents’, i per a Júlia Segura Juncosa, de l’Escola Sant Josep de Sant Sadurní d’Anoia, pel treball ‘Estudi comparatiu de diferents soques de llevat en el vi’. Ambdós tercers premis els van lliurar Jordi Bastardes, de l’XTA, Xarxa de Comunicació Alternativa, i Ramon Arnabat, president de l’IEP.
D’altra banda, Ramon Arnabat va posar en valor els dos objectius dels Premis de l’IEP: fomentar la recerca entre els joves i el sentiment penedesenc com a llavor de futur per a l’àmbit de vegueria.
Per part de R&R, es va manifestar que en la mesura de la filosofia personal que han anat desenvolupant i impregnant el seu decurs professional al llarg del temps, l’assessoria ha augmentat el seu compromís de fomentar i participar en iniciatives de persones, institucions i empreses que relacionin transversalment l’entorn de la cultura vitivinícola i de territori en els diversos vessants: històric, cultural, econòmic, literari, formatiu, social o agrícola. Més encara en el cas d’aquesta convocatòria, en la qual hi ha forta empremta vilafranquina i penedesenca.